20 lipca 2016

Patchwork+ LBA



Czołem ziomki!

Dzisiaj mam taki leciutki dzień- wróciłam z morderczej podróży do Krakowa, wyspałam się, poszłam do pracy i cieszyłam się jak głupia z tego, że mogę wrócić do normalności. To był naprawdę WYŻSZY poziom zmęczenia. 
Dlatego dla Was też wpis leciutki i relaksujący. 

Najpierw LBA- myślałam, że już nigdy nie będę do tego nominowana, a tu taka niespodzianka. Stwierdziłam, że odpowiem, skoro już ktoś o mnie pamiętał.

Właściwie nie ktoś, tylko Adrian z brewilokwencja.blogspot.com. Dzięki!

1. Jaki jest Twój ulubiony serial?

Chyba Firefly, jedyny które obejrzałam do końca.  Ale przeważnie gdy opowiadam o sobie komuś nie mówię nic o serialach, bo jestem nieserialowym stworzeniem

2. Czego byś nigdy nie założył/a na siebie?

Uaa, chyba wszystkich ciuchów białych. Bym się czuła jak papież. 

3. Czy istnieje taka suma pieniędzy dla której zrobił/a byś wszystko?

Zależy jakie wszystko by to było.

4. Masz jeden dzień życia - co robisz?

Dokładnie to samo co codziennie. Nie warto robić histerii z powodu czegoś tak logicznego jak śmierć. Poza tym moją rzeczą, którą chcę zrobić przed śmiercią, jest życie. A nie zmieszczę wszystkich przyszłych wydarzeń, sukcesów, porażek, przeczytanych książek, zdobytej wiedzy, podróży i widoków w jeden dzień. Więc nawet nie warto próbować.
Najwyżej napisałabym kartkę, że moje płyty ma dostać Basista, a słuchawki pan P., bo tylko on doceni ich brzmienie. I to tyle jeżeli chodzi o moje cenne ruchomości. 

5. Masz możliwość spotkania się z jakąkolwiek osobą na świecie - kogo wybierasz?

Jedną? Wybrałabym Basistę, coś go dawno nie widziałam. Wyjaśniając- mogłabym poprosić o spotkanie z kimś „wielkim” i „ważnym” ale gdyby ktoś nagle sprowadził mi do rozmowy Platona, Prachetta albo Jacka Kaczmarskiego byłabym tak onieśmielona że i tak byśmy nie pogadali. Wolę spotkać kogoś kto jest ważny, ale dobrze mi znany...

6. Chciał/a byś na jeden dzień być płcią przeciwną?

Jasne. Przy moim trybie życia czy sposobie ubierania się nie byłby to żaden problem ani różnica- po prostu jednego dnia nie musiałabym ubierać biustonosza do pracy :D

7. Jak zareagował/a byś na wieść o śmierci swojego idola?

Nie mam żywych idoli. Ci, których doceniam nie żyli już w momencie moich narodzin. Ci, co jeszcze żyją, nie zostaną moimi idolami bo mają  za dużo czasu żeby coś zepsuć.

8. Wierzysz w magię?

Wierzę w Boga.

9. Gdzie widzisz siebie za 10 lat?

Nie wiem. Mam nadzieję, ze w jakimś ciepłym i miłym miejscu, niekoniecznie w grobie. Przez dziesięć lat może zdarzyć się za dużo rzeczy, żeby jakkolwiek to przesądzać albo planować.

10. Jaka jest Twoja ulubiona aplikacja?

Sprawdziłam w wiki, że aplikacją można nazywać też programy, w tym programy biurowe, więc Word i FocusWriter, chociaż słowo „ulubiona” tu nie pasuje- po prostu ich używam.


11. Co Cię przeraża w dzisiejszym świecie?

Fakt, że człowiek doszedł do etapu w którym ma możliwość zniszczenia całej planety. Czaicie- planety. Ma możliwość wywołać wojnę, w której ucierpią nawet ludzie po drugiej stronie globu, ba, ma możliwość dokonania autodestrukcji całego gatunku.

Nikogo nie nominuję dalej bo jestem zbyt leniwa. 



PATCHWORK

Czyli zbiór całkiem interesujących rzeczy, które ostatnio wpadły mi w oko, a o których nie warto pisać osobnej notki. Patchwork to materiał zszywany ze skrawków różnych tkanin, tak samo jak ten post stworzony jest ze skrawków pomysłów i idei (wow, jaka metafora, trzy lata na humanie nie poszły na marne).

muzyka


Myślę, że najlepszą metodą na dzielenie się z Wami moją ulubioną muzyką jest youtube. Zapraszam więc na moje konto- występuję jako bonawenturka
Dwie playlisty mogą zaskoczyć nazwami, bo pochodzą od imienia konkretnej osoby. Od M.- czyli piosenki w stylu Basisty, oraz post-rock/ od P., czyli styl mojego drugiego kumpla, który zaraził mnie post- rockiem.


Ostatnio zupełnie przypadkiem dostałam dawkę świetnej muzyki... węgierskiej :D A wszystko dzięki komentarzowi zostawionemu u wysokiej.es. Łapcie link i sprawdźcie w komentarzach, ja na razie słucham piosenki Képzelt Város, tłumaczę teksty i jestem zachwycona :D

Lokalnie

Jakie wydarzenia z mojej okolicy mogę szczerze zareklamować? Dzisiaj na pewno dwa:

---> koncert zespołu Blackberry Hill w Toruniu w piątek (info) , za darmochę macie mnóstwo pięknej i klimatycznej muzyki. Byłam już na dwóch ich koncertach i chcę więcej, są cudowni.

---> Jarmark cysterski w Koronowie w weekend (info). Z tego co wiem będzie bitwa, konie, sokoły i mnóstwo straganów, a w sobotę nawet spalą wiochę, na szczęście nie moją. Jarmark organizowany jest z okazji rocznicy bitwy pod Koronowem, która wprawdzie miała miejsce w październiku, ale chwilowo jest dogodniejsza pogoda.
Sławetna ta bitwa rozegrała się niedługo po bitwie grunwaldzkiej, gdy to wracające wojska najemne Krzyżaków postanowiły łatwo i sprawnie zdobyć małą, cysterską mieścinę Koronowo (nie miało nawet murów obronnych), nie domyślając się, że akurat stacjonują w niej wojska polskie. Tak, te spod Grunwaldu. Można powiedzieć- jak mieć pecha to do końca.

Blogi

Pani Inżynier- bo ostatnio zaczyna dokuczać mi moje niedouczenie z dziedzin ścisłych i interesuję się wszystkim, co związane jest z nauką. Może taki syndrom sztokholmski po szkole :D Fajny i ładny blog, polecam.

Nerds' Kitchen- nie mogłam uwierzyć. Jak to jedzenie z gier? A potem znalazłam przepis na buchty i blog znalazł się na stałe w moich zakładkach.

Stacja kosmiczna- fajny blog o literaturze, serialach, filmach itd. z gatunku s-f.  No, zdarzają się też posty o opakowaniach na mleko, ale zawsze w temacie :D


Podcast 

Z całą przyjemnością polecam Flegmatycznych i ich Podcast na działce. Projekt w fazie początkowego rozwoju, więc tym bardziej polecam ogarnąć, będziecie mogli mówić, że słuchaliście ich zanim stali się sławni. Najbardziej cenię ich za naturalność i zadawanie trudnych pytań, jednocześnie nie stawiając się na pozycji guru albo nie wiadomo jakiego intelektualisty. Słuchając ich dyskusji mam wrażenie że, sama siedzę obok i słucham rozmowy, żeby po chwili wtrącić się i wyjaśnić moją opinię.


Nie mówię, że patchwork stanie się regularnym cyklem, ale nie mówię też, że nie.  Wszystko zależy od tego, na ile będzie współpracował materiał :D

A co Wy mi polecicie, ziomki? Ostatnio zaczęłam słuchać różnych youtuberów i innych programów poświęconych nauce (tak, to syndrom sztokholmski). Jestem w tym bardzo zielona, więc jeżeli znacie dobre adresy to nie bójcie się podzielić.

pozdrawiam serdecznie
Hipis







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz